دسته بندی نشده

۵ فعالیت برای آموزش “نه” گفتن به کودکان

5 فعالیت برای آموزش "نه" گفتن به کودکان

چگونه به فرزندان خود “نه” گفتن را بیاموزیم؟

دیروز با دوستم به رستوران رفتیم. او با رزرو بحثش شد چون آنها می خواستند ما را در زیرزمین بگذارند، که بسیار ناراحت کننده بود. می خواستم بگویم باشه که دوستم جواب داد: قطعا نه. در نتیجه بیرون برایمان میز خوبی آماده کردند و در زیر آفتاب غذای فوق العاده ای خوردیم. من توانایی دوستم را برای ایستادگی و نه گفتن تحسین کردم. همه ما این افراد را می شناسیم که با تعیین حد و مرز مبارزه می کنند. آنها کسانی هستند که بیشترین کار را در دفتر دارند. آنها دوستانی هستند که معمولا بزرگترین رفت و آمد را برای یک ملاقات انجام می دهند. آنها دائماً نیازهای خود را فدای رضایت دیگران می کنند. گاهی ما این افراد هستیم. به عنوان یک پدر و مادر اغلب به این فکر می کنم که چگونه می توانم دخترم را تشویق کنم تا به خودش و نیازهایش صادق باشد و از خودش دفاع کند. در اینجا چند فکر وجود دارد:

به نیازهای کودک پاسخ دهید : هیچ چیزی نمی تواند به فرزندان ما بیاموزد که به نیازهای خود احترام بگذارند بهتر از پاسخگویی ما به آنها. با پاسخ دادن، ما این پیام را ارسال میکنیم “نیازهای شما مهم هستند و شایسته برآورده شدن هستند”. آنها این باور را تا آخر عمر حفظ خواهند کرد.

نه گفتن را جشن بگیرید : به دخترم نشان میدهم که “نه” پاسخ قابل قبولی است و وقتی با من موافق نباشد کمتر مورد عالقه او نیست. من سعی می کنم تا حد امکان به نظر او احترام بگذارم. او نمی خواهد لباس بپوشد؟ این اشکالی ندارد. من نظرات مردم را نادیده میگیرم و کودک نوپایی دارم که بیشتر اوقات نیمه برهنه و بدون کفش راه میرود. او تمایلی به خوردن بیشترندارد؟ این هم خوبه و ادامه می دهد. من پیشنهادنمی کنم هر کاری که فرزندانمان می خواهند انجام دهیم. این منجر به یک والدین دیوانه و یک فرد کوچک می شود که نمی داند چگونه به دیگران احترام بگذارد و با ناامیدی کنار بیاید. ما باید حد و مرزهای شخصی تعیین کنیم، مسائل ایمنی را اجرا کنیم، و غیره، اما همچنین باید تا حد امکان سعی کنیم همدلی داشته باشیم و به فرزندانمان کنترل امور مهم زندگیشان را بدهیم. مرزهای شخصی را تعیین کنید: به جای اینکه مانند دیکتاتورها برای کودک حد و مرز تعیین کنیم، باید اطراف خودمان را تعیین کنیم.

فعالیت هایی برای آموزش “نه” گفتن به کودکان

آموزش “نه” به کودکان برای این است که آنها را برای دنیای بیرون آماده کنیم. آموزش “نه” گفتن به کودکان در دنیای امروز بسیار حیاتی است. “نه” گفتن به چیزها به ایجاد اعتماد به نفس در آنها کمک می کند. به خصوص، که آنها در انجام آن راحت نیستند. علاوه بر این، به شما کمک می کند به جای حدس زدن، آنچه را که فرزندتان می خواهد دنبال کنید. بنابراین، بیایید به برخی از فعالیت هایی که می توانید انجام دهید نگاه کنیم.

فعالیت ۱ در آموزش “نه” گفتن به کودکان:

Untitled 3s - 5 فعالیت برای آموزش"نه" گفتن به کودکان

این بازی باید با کودکان نوپا و خردساالن انجام شود. شما به یک چوب حباب دار و سایر اسباب بازی های موجود در خانه نیاز دارید. حاال با کودک نوپاتان روی یک تشک بنشینید. سپس با او شروع به دمیدن حباب کنید. علاوه بر این، هنگام دمیدن با هم صحبت کنید. بگویید،”، “حباب ها بزرگ هستند”، “اوه شما حباب ها را دوست دارید” ، “حباب ظاهر شد” و غیره. سپس، دمیدن حباب را متوقف کنید و آن را کنار بگذارید. اگر کودک نوپای شما به حباب ها اشاره می کند، به جای آن اسباب بازی دیگری بردارید و از او بپرسید “آیا ماشین را می خواهید؟” حالا، اگر کودک شما مدام به حباب اشاره می کند. او را وادار کنید که بگوید “نه، ماشین” دوباره بپرسید “آیا ماشین را میخواهید” او را وادار به تکرار “نه” کنید. در نهایت، او را راهنمایی کنید که بگوید “نه ماشین” و “بله، حباب”.

فعالیت ۲ در آموزش “نه” گفتن به کودکان:

در اینجا یک بازی دیگر برای بازی با فرزندتان وجود دارد. برای انجام این فعالیت به تعدادی اسباب بازی مانند ماشین، عروسک، اتوبوس، عروسک و غیره نیاز دارید. حالا با فرزندتان بنشینید. ابتدا به فرزندتان “ماشین” نشان دهید و بپرسید “این اتوبوس است؟”. سپس، اگر فرزندتان گفت: “ماشین”، او را تشویق کنید که بگوید “نه، ماشین است”. سپس، اسباب بازی دیگری را نشان دهید و بپرسید”این….؟”. حتما نام اشتباه “نه، این یک …” را بگویید. این فرصتی را برای فرزند شما ایجاد می کند که بگوید است.

فعالیت ۳ در آموزش “نه” گفتن به کودکان:

Untitled 44 - 5 فعالیت برای آموزش"نه" گفتن به کودکان

این فعالیت برای نوجوانان و کودکانی است که می توانند بخوانند و صحبت کنند. برای انجام این فعالیت، به سادگی یک کاربرگ با سواالت بله، بدون ایجاد کنید. بعد از فرزندتان بخواهید بخواند و پاسخ دهد. یا می توانید به صورت شفاهی نیز بازی کنید. به عنوان مثال، بپرسید “آیا زمین مربع است؟”، به فرزند خود بیاموزید که با گفتن “نه” “آیا آسمان صورتی است؟” و غیره شما می توانید پاسخ دهد. بعد، می توانید بپرسید این بازی را با صحبت کردن یا استفاده از یک کاربرگ بازی کنید.

فعالیت ۴ در آموزش “نه” گفتن به کودکان:

ما می توانیم از این فعالیت برای کودکان خردسال استفاده کنیم. این یک بازی سرگرم کننده برای بازی در خانه است. برای انجام این کار، به یک کاسه چیزی نیاز دارید که بوی قوی مانند یک غالف سیر داشته باشد. یک کاسه دیگر با مقداری گلبرگ گل رز یا آب نبات خوشبو بردارید. با فرزندتان سر میز بنشینید حاال اجازه دهید فرزندتان سیر را بو کند و بپرسید »آیا بوی شیرینی دارد؟« او را تشویق کنید که پاسخ »نه« بدهد. “آیا بوی بدی دارد؟” او را تشویق سپس او را وادار کنید گلبرگ رز را بو کند و بپرسید کنید که پاسخ »نه« بدهد.

فعالیت ۵ در آموزش “نه” گفتن به کودکان:

این آخرین فعالیت برای کودکان غیرکالمی است. برای انجام این بازی، حرکات دست “شست بالا” را برای “بله” و “شست رو به پایین” برای “نه” به کودک خود بیاموزید. این بازی را در طول روز و زمانی که با کودک خود در ارتباط هستید، انجام دهید. اگر فرزندتان به چیزی اشاره کرد، به جای آن، شی دیگری را انتخاب کنید. اگر فرزندتان گریه می کند، او را راهنمایی کنید تا با حرکت دست »شست رو به پایین« را برای “نه” نشان دهد. این فعالیت را تا زمانی ادامه دهید که کودکتان بتواند به طور مداوم به بله/نه با حرکت دست پاسخ دهد.

منابع:

www.teacherspayteachers.com/Product/YesNo-and-TrueFalse-Task-Cards
www.ckostoula.medium.com/how-to-teach-our-children-to-say-no-7ef6ed479c3f

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *