دسته بندی نشده

آموزش دفاع از خود به کودکان: ترفندهایی برای تربیت کودک شجاع

آموزش دفاع از خود به کودکان: ترفندهایی برای تربیت کودک شجاع

هر کودکی باید بتواند زمانی که به ناحق بر او چیره میشود، خود را اثبات کند. آموزش زمان و چگونگی دفاع از خود به کودک بخشی از کمک به او برای دستیابی به تعادل سالم بین حقوق دیگران و حقوق خود است. کودکان را می توان به راحتی وحشت زده کرد، به خصوص توسط بزرگساالن، اما کودکان نیز می توانند وحشت زده باشند. آموزش دادن به فرزندتان که چگونه حرف بزند، از خود دفاع کند و حتی زمانی که از یک فرد موقعیتی فرار کند، به او ابزاری مجهز میشود که در زمان مناسب به دفاع از خود پاسخ دهد.

آموزش دفاع از خود به کودکان در پیش دبستانی

وقتی به دفاع فکر می کنیم همیشه به استراتژی های فیزیکی فکر می کنیم. اما اغلب اوقات دفاع از خود به این معناست که بتوانید از طرف خودتان صحبت کنید. آموزش دادن به کودک و کودک پیش دبستانی که اشکالی ندارد احساساتشان را بیان کنند، به آنها اجازه می دهد تا بدانند احساسات و نیازهایشان مهم است. داشتن محدودیت ها و مرزهای روشن به کودک شما نشان می دهد که زندگی قوانینی دارد که برای همه اعمال می شود.
گروههای بازی تنظیمات بسیار خوبی برای یادگیری احترام گذاشتن به دیگران هستند، در حالی که همچنان در صورت نیاز خود را ابراز میکنید. یادگیری نوبت گرفتن، به اشتراک گذاشتن و دور شدن از یک کودک خشن یا خودخواه می تواند شروعی برای ابراز وجود و دفاع باشد. مجبور کردن یک کودک خردسال به تسلیم کردن چیزی که از آن لذت می برد )اول!( همیشه ایده خوبی نیست. یک کودک بسیار خردسال نباید همیشه تسلیم یک همبازی شود.

001 - آموزش دفاع از خود به کودکان: ترفندهایی برای تربیت کودک شجاع

ضربه زدن یا عقب راندن برای کودکان نوپا درست نیست. اما دور شدن از یک کودک بدجنس یا بی خیال یا گفتن »ایست! مناسب است کمک به فرزندتان برای یافتن عباراتی که پیامش را بدون تشدید موقعیت به او منتقل میکند، به او میآموزد که اغلب اوقات میتواند با ۱ )کلمات ۲ )از خود دفاع کند. همچنین، اجازه دهید فرزندتان بداند که همیشه صحبت کردن با شما در مورد موقعیتی که او را آزار می دهد، مشکلی ندارد. کمک گرفتن از یک فرد بزرگ بهتر از درگیر شدن با یک کودک خودخواه یا قلدر است.

نکات اصلی قابل پرداخت:
در خانه محدودیت ها و مرزهای مشخصی داشته باشید تا نشان دهید زندگی قوانینی دارد. بگذارید بدانند که احساس خشم، صدمه و سردرگمی آنها طبیعی است. یک کودک بسیار کوچک باید یاد بگیرد که به اشتراک بگذارد، اما مجبور نباشد همیشه یک چرخش یا یک شی را به دیگری تسلیم کند. به کودک خود کمک کنید عبارات مناسبی برای بیان موقعیت خود پیدا کند.

آموزش دفاع از خود به کودکان در دبستان

کودکان در سنین مدرسه درک بهتری از حقوق خود دارند. اگر احساس میکنند تحت تأثیر دیگری قرار گرفتهاند، سریع به »نه میگویند و به آموزش عبارات کلیدی مانند “من کاری که شما انجام دادید را دوست ندارم” ادامه میدهند. لطفا دیگر این کار را تکرار نکنید، به آنها کمک می کند تا خودشان با شرایط کنار بیایند. کودکان ۵ تا ۷ ساله در این زمینه به کمک بیشتری نیاز دارند. تمرین در خانه همراه با ایفای نقش می تواند به آنها کمک کند تا واکنش خود را به یک موقعیت یا شخص دشوار تمرین کنند. فقط تمرین می تواند مقداری از ترس و عصبانیت را از بین ببرد. بچههای ۸ و ۹ ساله یاد میگیرند که از »قلدرها« دوری کنند، چیزی به سادگی بازی با یک گروه ملایمتر یا رفتن به یک فعالیت دیگر میتواند از بروز مشکالت جلوگیری کند.

Untitled 2 - آموزش دفاع از خود به کودکان: ترفندهایی برای تربیت کودک شجاع

بسیاری از مدارس برنامه های ضد قلدری یا ضد خشونت را در این سطح آغاز می کنند. شکایت کردن در این سن می تواند مشکل ساز باشد. به آنها بفهمانید که گفتن برای زمانی ذخیره می شود که نتوانند کارها را برای خودشان حل کنند، اعتماد شما را به توانایی آنها در انجام این کار نشان می دهد. البته به شنیدن شکایات ادامه دهید، اما به دنبال موفقیت های کوچک آنها باشید و آنها را به آنها بازتاب دهید. با این حال، ممکن است زمان هایی وجود داشته باشد که شما نیاز به کمک به فرزندتان داشته باشید. با قلدری مکرر باید در سطح بزرگساالن برخورد کرد. رفتار یا کلمات آزاردهنده یا تهدیدآمیز را هرگز نباید نادیده گرفت. شما واقعاً تمام چیزی هستید که فرزند خردسال شما بین او و دنیا دارد. بسته به فلسفه شخصی شما، ممکن است الزم باشد به جوان خود اجازه دهید که به عنوان آخرین راه حل مبارزه کند.

نکات اصلی قابل پرداخت:
به آموزش و تمرین راهبردهای دفاع کالمی ادامه دهید. اگر رفتار آزاردهنده یا تهدیدآمیز رخ داده است، از کودک خود دفاع کنید. بگذارید بدانند که مبارزه فیزیکی آخرین راه حل است.

آموزش دفاع از خود به کودکان در کلاس ۴-۶

کودکان دبستانی بزرگتر از حقوق خود و دیگران آگاهی بالایی دارند. آنها همچنین بهتر می توانند مسائل مربوط به انصاف را بیان کنند و از خود دفاع کنند. در این سن آنها همچنین می توانند نقش خود را در یک موقعیت ببینند و اگر کاری وجود دارد می توانند برای جلوگیری از درگیری انجام دهند. کودکان در نهایت بر اساس آنچه در گذشته مشاهده کرده اند و آگاهی دقیق تر از علت و معلول، در مدرسه یا زمین بازی منطقه راحتی پیدا می کنند. اگر به نظر میرسد فرزند شما بیش از حد عادی به نظر میرسد »قربانی « بوده است، ممکن است بخواهید او را با نوعی از هنرهای رزمی یا دفاع شخصی کودک آشنا کنید.

Untitled 3 - آموزش دفاع از خود به کودکان: ترفندهایی برای تربیت کودک شجاع

به احتمال زیاد آنها هرگز مجبور به استفاده از آن نخواهند شد، اما دانستن اینکه برای دفاع فیزیکی از خود مجهز هستند ممکن است اعتماد به نفس را ایجاد کند. یادگیری هنرهای رزمی می تواند یک فعالیت خانوادگی باشد که برای همه سرگرم کننده و خوب است! اگر کودک شما نیاز به دفاع فیزیکی از خود داشته باشد، مجهزتر خواهد شد. باز هم، در صورت تداوم مشکالت و یا تبدیل شدن به موضوعی ترسناک یا ترسناک برای فرزندتان، از صحبت با معلمان یا سایر پرسنل مدرسه دریغ نکنید. همچنین به یاد داشته باشید – فرزند شما هنوز در این سن نیاز به نظارت قابل اعتماد دارد.

نکات اصلی قابل پرداخت:
بچه ها در نهایت یک منطقه راحت پیدا میکنند که بچههایی شبیه آنها هستند. نوعی از هنرهای رزمی را امتحان کنید یا در یک دوره دفاع شخصی خانوادگی شرکت کنید. به گوش دادن ادامه دهید و در صورت نیاز به حمایت خود ادامه دهید. از شما ممنونیم که مطالب ما را دنبال میکنید شما میتوانبد با دریافت قلک خیریه و سفارش استند تبریک ، استند تسلیت ، تاج گل خیریه و کمک آنلاین به خیریه بهراد بنکدار ما را حمایت کنید.

منابعی که می توانند به کمک کنند عبارتند از:
اکنون قلدری را متوقف کنید –
http://www.stopbullyingnow.hrsa.gov/index.asp
Kidpower ،Teenpower: ،Power Full مواجهه با قلدری با اعتماد –
http://www.kidpower.org/ARTICLES/Bullying-PreventionPractices.html
دفاع شخصی هیدی اوچی برای بچه ها – -Hidy/com.amazon.www://http
Ochiais-Self-Defense-Kids-Ochiai/dp/0809228939

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *